Tidvis för olika branscher
Tidvis för Personlig Assistans
Tidvis är produkten som hjälper till att hålla ordning på tider, dokumentation och mycket mer för kunder och anställda.
Tidvis Personlig Assistans är en produkt som är specifikt framtagen tillsammans med bolag inom assistansbranschen och i nära samarbete med administrativ personal, brukare och personliga assistenter. Tidvis är helt och hållet internetbaserad och kan därför köras från vilken dator som helst. Säkerheten är så klart mycket hårt styrd i och med att branschen har mycket sekretessbelagd information.
Hela systemet är framtaget för att vara det lättaste systemet att använda på ytan men att se till att systemet använder den styrka i bakgrunden som en dator har möjlighet att ge. Självklart är Tidvis godkänt av Försäkringskassan för elektronisk signering så att assistenterna inte behöver skriva under sina tidrapporter, både enligt det gamla systemet och det nya systemet via BankID. Systemet kan köras på dator, surfplatta eller mobil.
Jämte bassystemet finns funktionalitet för:
-
-
-
- Tidrapportering
- Schemaläggning
- Frånvaro
- Semester
- Dokumenthantering
- Intern E-post
- CRM
- Ärendehantering
- Processhantering
- Avancerad arbetstidslagskontroll
- Schemasimulator
- Ekonomi
- Kund- och medarbetarundersökningar
- Webbutbildningar
- Rekrytering
- Kvalitetsledning
-
-
Idén som Tidvis bygger på är ETT system som klarar av att hantera allt som behövs för att ta hand om assistenter och brukare på ett kvalitativt och effektivt sätt samtidigt som man uppfyller gällande lagar. Tidvis har även ett gediget behörighetssystem som ger flexibilitet för olika kunder att välja att arbeta på sitt unika sätt. Givetvis är Tidvis i fas med alla krav och förväntningar från Försäkringskassan, såsom t ex BankID.
Upplevelsen från våra kunder är att Tidvis är ett mycket användarvänligt system som följer det flöde som man arbetar i dagligen. Trots att Tidvis har många moduler upplever man sällan gränsen mellan modulerna. All funktionalitet flyter istället ihop mellan de olika modulerna och kompletterar varandra med än mer funktionalitet.
Genom integration med lönesystem kan dessutom Tidvis generera anställningsnummer och automatiskt uppdatera personalinformation i lönesystemet när man ändrar informationen i Tidvis.
Kontor
Schemalägg och håll koll på tjänstemännen i era kontor och därmed få full koll över semesterplanering, mm. Få dessutom in avvikelser och hantera löner via Tidvis.
Förutom att kunna hantera Schemat kan man också hantera samma funktionalitet som finns för Personlig Assistans.
Boendestöd
Tidvis hanterar schemaläggning för Boendestöd genom att tillhandahålla en extra dimension av schemaläggning, en planeringsvy. Här kan man planera in ett schema för brukarna i samma vy som tillgängligheten för boendestödjarna.
Med funktionalitet som att hitta personer som finns i närheten, vem som arbetat hos brukaren tidigare, vem som inte är önskad att komma tillbaka och mycket mer får ni en full hantering för er boendestödsverksamhet.
Boendestödjarna kan enkelt få upp vilka uppdrag de har att utföra i mobilen och kan lägga noteringar och hantera avvikelser för aktiviteterna.
Slutligen finns rapporter för att få ett faktureringsunderlag för att enkelt kunna fakturera kommunerna.
Förutom detta finns all funktionalitet som finns för personlig assistans.
Avlösarservice och ledsagning
Schemaläggning för Avlösarservice och Ledsagning kan hanteras på samma sätt som Personlig Assistans alternativt på samma sätt som Boendestöd, beroende av hur man vill avlöna avlösarna/ledsagarna.
Vidare får man full koll på beslut och planerad tid och relevanta rapporter vid månadskörning.
Förutom detta finns all funktionalitet som finns för personlig assistans.
Daglig verksamhet
Genom att använda Tidvis för att hantera er Dagliga Verksamhet kan ni se vilka brukare som är på plats i samma vy som ni ser vilka som arbetar. Dessutom har ni möjlighet att planera in aktiviteter för olika grupper i enheten så att ni får full koll på vad som händer under dagarna.
Förutom att planera in ett återkommande schema för brukarna kan ni här också få in hantering för när de är frånvarande så att ni har ett bra underlag för att effektivisera bemanningen.
Brukarna kan själva logga in och se sitt schema så de vet vad de ska göra under veckan.
Förutom detta finns all funktionalitet som finns för personlig assistans.
Boenden
Tidvis är utmärkt att använda för boenden av olika slag. Förutom funktionaliteten som finns för Personlig Assistans kan man även här i samma schemavy se vilka brukare som är på plats samtidigt som man ser vilka anställda som arbetar.
För att effektivisera schemaläggningen än mer kan man på ett smidigt sätt planera in vilka aktiviteter som ska utföras under dagen och vem som ska utföra dem.